>>Download hier de algemene voowaarden als Microsoft Word bestand of lees hieronder.

ALGEMENE VOORWAARDEN DIE BESTEMD ZIJN VOOR VIRTUAL SUPPORT. DEZE ZIJN GEBASEERD OP DE OFFERTES, VERKOPEN, OPDRACHTEN, LEVERING- EN BETALINGSVOORWAARDEN GESLOTEN MET BOVENGENOEMDE BEDRIJF.

Van M. van der Pal
Bleeklaan 19
8921 GW
Gevestigd kantoorhoudende te Leeuwarden

Hierna ook te vernoemen gebruiker: M. van der Pal

Kanttekening: op de factuur of offerte staat altijd vermeld dat u akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden die gedeponeerd zijn op onze website www.virtual-support.nl Op aanvraag wordt deze u ter hand gesteld.

Artikel 1. Detenties

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

M. van der Pal: de gebruiker van de algemene voorwaarden:

Consument': een wederpartij die een natuurlijk persoon is en niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep;

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

•  Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieder en iedere overeenkomst tussen gebruiker en een consument waarop de gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door de partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
•  De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op vereenkomsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
•  De algemene voorwaarden kunt u vinden op www.virtual-support.nl deze zijn van toepassing op het aanmelden en registreren van onze service.

Artikel 3. Offertes/ online registratie

•  Alle door de gebruiker uitgebrachte offertes hebben een geldigheidstermijn van maximaal 7 dagen.
•  Gebruiker kan niet aan haar offertes worden gehouden indien de consument had behoren te begrijpen dat de offerte dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
•  Gebruiker is slechts aan haar offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door de consument schriftelijk binnen 7 dagen worden bevestigd. De in een offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. (zie ook: Artikel toelichting onder 1)
•  De klant kan binnen 7 dagen de bestelling, registratie ontbinden door middel van een schriftelijke vermelding naar bovenstaand adres. Tevens word er een mogelijkheid gegeven om die via email te doen namens: info@virtual-support.nl . Hierbij dient het offerte nummer vermeld te worden.

Artikel 4. Voorwaarden

•  Consument gaat akkoord dat Virtual Support “gebruiker” gaat inloggen op de computer om de reparatie te kunnen uitvoeren.
•  Tijdens de reparatie kunnen en mogen geen handelingen verricht worden om de werkzaamheden te verstoren of te vertragen
•  Onze service kan alleen toegepast worden op systemen die aan de minimale systeem eisen voldoen. De vind u op onze website onder rubriek support

Artikel 5. Levertijd

•  De levertijd van onze diensten kunnen na 7 dagen ingaan. Dit in verband met opzegging van contact.
•  Gaat de klant niet akkoord met de maandelijkse controle, dan kan er ter stond service worden verleend. De kosten bedragen dan €.0,75 per minuut.

Artikel 6. Garantie

•  De consument dient aan te tonen dat de zaak binnen de garantie termijn een gebrek vertoont waarvoor deze garantie geldt. Dit geldt hoofdzakelijk over de programmatuur die verleend word door Virtual Support. De garantie vervalt als de klant de software zelf heeft verwijderd of aanpassingen heeft gedaan. Zoadat het programma niet meer kan functioneren.

Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud

Virtual Support blijft eigenaar van het verleende programma. Deze mag niet aan derden worden verkocht.

Artikel 8. Gebreken; klachttermijnen

•  De consument dient de gekochte service en programma bij levering – of zo spoedig mogelijk daarna als mogelijk – te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de consument na te gaan of de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, te weten:
•  Of de juiste zaak is geleverd;
•  Of de geleverde zaak voldoet aan de overeengekomen kwaliteitseisen of – indien deze ontbreken – aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.
•  Wordt een zichtbaar gebrek of tekortkoming geconstateerd, dan dient de consument deze binnen 3 dagen aan Virtual support te melden.
•  Een niet zichtbaar gebrek dient de consument binnen 3 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 2 maanden na levering schriftelijk te melden aan de gebruiker. (zie ook toelichting 6)

Artikel 9. Prijsverhoging

•  Indien de Virtual Support met de consument een bepaalde prijs overeenkomt, is de gebruiker niettemin gerechtigd tot verhoging van prijs.
•  Indien een prijsverhoging plaatsvindt gedurende de eerste drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, kan de consument de overeenkomst ontbinden, indien de prijsverhoging meer beloopt dan 5%.

Artikel 10. Betaling

•  Tenzij anders overeenkomen: Als de betaling niet contant plaatsvindt, dient deze te binnen 8 dagen na factuurdatum, op een door gebruiker aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
•  Na het verstrijken van 10 dagen na de factuurdatum is de consument van rechtswege in verzuim; de consument is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 2% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt.
•  In geval van faillissement of surseance van betaling van de consument zijn de vorderingen van gebruiker en de verplichtingen van de consument jegens gebruiker onmiddellijk opeisbaar. (Zie ook toelichting 7).
•  Wordt er niet zoals boven vermeld staat de betaling voldaan, dan gaat de gebruiker het maandelijkse incasso doorvoeren totdat het verschuldigde bedrag is voldaan.
•  Als de betaling voldaan is, wordt met de consument het contract verbroken en kan geen gebruik meer maken van onze service.

Artikel 11. Incassokosten

•  Is de consument in gebreke of in verzuim met het nakomen van een of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van consument.
•  Indien de gebruiker aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking. (zie ook toelichting 8)

Artikel 12. Aansprakelijkheid

•  De aansprakelijkheid van gebruiker is beperkt tot een herleven van de betreffende zaak dan wel restitutie van de koopsom.
•  Voor de plaatsing van zaken bij consument heeft gebruiker een verzekering gesloten die de gevolgen van wettelijke aansprakelijkheid is de aanspraak van de consument jegens gebruiker beperkt tot uitkering van de verzekeringsmaatschappij in het onderhavige geval.
•  Voor gebreken in de geleverde zaken geldt de aansprakelijkheid zoals geregeld in artikel 6
•  De bovenstaande beperking gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet en/ of grove schuld en/ of verwijtbaar handelen van gebruiker of haar ondergeschikten ( zie ook toelichting 8)
•  gebruiker is niet aansprakelijk voor software problemen hieronder verstaan wij:
•  Alle Windows besturingsystemen
•  Alle Microsoft producten zoals office
•  Alle voor geïnstalleerde software
•  Alle drivers dat te maken heeft met de aansturing van de hardware
•  Schades die ontstaan zijn door virussen aan de des betreffende software

Artikel 13. Overmacht – Force Majeur (Art 7:6 lid 1 BW; 6:214 BW & art. 7:6 lid 2 BW)

•  Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast het geen wat in de Wet en Jurisprudentie wordt begrepen. Alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet- voorzien waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen. Doch waardoor gebruiker niet in staat is haar verplichtingen na te komen, werkstakingen bij gebruiker daaronder begrepen.
•  Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht, indien de omstandigheid die (verder) nakoming verhindert, intreedt nadat de gebruiker haar verbintenis had moeten nakomen.
•  Tijdens overmacht worden levering- en andere verplichtingen van de gebruiker opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door de gebruiker niet mogelijk is langer duurt dan 2 weken, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
•  Indien gebruiker bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slecht gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen. Dan is de gebruiker gerechtigd het al geleverde, c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de consument gehouden deze factuur te voldoen. Tevens wordt contract doorgevoerd en mag niet worden ontbonden. Dit geldt echter niet als het al geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

Artikel 14. Geschillenbeslechting

De rechter in de woonplaats van gebruiker is bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin blijft gebruiker bevoegd de consument te dagvaarden voor de volgens de wet of verdrag bevoegde rechter. (zie ook toelichting artikel 8)

Artikel 15. Aansprakelijkheid software

Virtual Support en daarmee Dhr. M. van der Pal is niet aansprakelijk voor de gevolgen van gebruik van aangeleverde software, gezien de gebruiker daartoe zelf invloed heeft. Softwareaansprakelijkheid strekt niet verder dan transactieschade aan de fysieke aspecten van de software.

Artikel 16. Toepassing recht

Op elk overeenkomst tussen gebruiker en de consument is Nederlands recht van toepassing. Hetgeen dat met het koopgedrag heeft te maken is uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 17. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden

Van toepassing is reeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold te tijde van het totstandkomen van de onderhavige transactie.

^Naar boven

 


Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."


Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"

Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"

Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?"
Klant: "Netscape."
Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma"
Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."